Η διαδικασία της οδήγησης για κάποιους μπορεί να αποτελεί μια βαρετή και συνήθως εξουθενωτική εμπειρία, ενώ για άλλους, απλά την ωραιότερη στιγμή της ημέρας.
Όποια και να είναι η περίπτωση, όσο περισσότερο χρόνο οδηγείς ένα αυτοκίνητο, τόσες περισσότερες συνήθειες αποκτάς και δυστυχώς, τόσο δυσκολότερο είναι να τις αποβάλεις! Κάποιες φορές βέβαια, οι συνήθειες αυτές μπορεί να αποδειχθούν ζημιογόνες, τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για την τσέπη σου.
Αποφασίσαμε λοιπόν να συγκεντρώσουμε σε μια λίστα τις 6 κακές συνήθειες που έχουμε όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, ελπίζοντας, μέσα από αυτό το άρθρο, να σε βοηθήσουμε να αποφύγεις επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο και κοστοβόρες επισκευές για το αυτοκίνητό σου.
Ξεκινάμε!
#1. Όταν ξεκουράζεις το χέρι σου πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων
Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από αυτό, ειδικά δε, όταν μιλάμε για τους Έλληνες οδηγούς. Ο πιο προφανής λόγος που δεν πρέπει να αφήνεις το χέρι σου πάνω στο λεβιέ είναι γιατί πρέπει να κρατάς το τιμόνι, και με τα δύο χέρια! Το βαριεστημένο στυλ οδήγησης τύπου lazy boy καλό είναι να το αποφεύγουμε, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι θα προκύψει στα επόμενα μέτρα που θα διανύσεις. Πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα και να έχουμε τα δύο χέρια στο τιμόνι!
Ο άλλος λόγος είναι ότι αυτή η μικρή πίεση που ασκούμε στο λεβιέ όταν ξεκουράζουμε το χέρι μας μετατοπίζει τα γρανάζια και τα συγχρονιζέ του κιβωτίου με αποτέλεσμα να φθείρονται πριν της ώρας τους. Είτε μιλάμε για αυτόματο κιβώτιο, είτε για χειροκίνητο, μια επισκευή στο κιβώτιο συνήθως δεν είναι φθηνή.
Την επόμενη φορά που το χέρι θα πάει αυτόματα στο λεβιέ, ξανασκέψου το!
#2. Όταν αδειάζεις από το ντεπόζιτο μέχρι και την τελευταία σταγόνα βενζίνης
Άλλη μια «κακή» συνήθεια που χωρίς να το θέλουμε μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο αυτοκίνητο. Εξηγούμαστε αμέσως γιατί.
Όταν ένα αυτοκίνητό μένει στάσιμο, οι μηχανικές ακαθαρσίες μαζί τις βρομιές από το κακό καύσιμα που πωλούνται στη χώρα μας τείνουν να συσσωρεύονται στον πάτο του τεπόζιτου. Ε λοιπόν, όταν οδηγείς με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο, αυτό το βρόμικο και με σκουπίδια καύσιμο μπορεί να προκαλέσει πρόωρη ζημιά σε κάποια εξαρτήματα, όπως την αντλία βενζίνης και το φίλτρο από τα οποίο το καύσιμο φιλτράρεται πριν ψεκαστεί στον κινητήρα.
Αν όχι κάθε φορά, τότε σίγουρα κατά τη διάρκεια της βαρυχειμωνιάς, σιγουρέψου ότι θα έχεις πάντα το τεπόζιτο μισο-γεμάτο. Όταν επικρατεί ψύχος και όλα τριγύρω παγώνουν, μπορεί να δημιουργηθεί μια μεγάλη παγωμένη μάζα υπολειμμάτων στον πάτο του τεπόζιτου και να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο αυτοκίνητο.
#3. Όταν πατάς συνεχώς και χωρίς λόγο τα φρένα
Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει να κάνει ένας νέος οδηγός στο δρόμο είναι να κρατάει απόσταση από τον μπροστινό του. Ωστόσο, το συνεχές και χωρίς λόγο φρενάρισμα, ακόμα και όταν η πίεση στο πεντάλ θεωρούμε ότι είναι ανεπαίσθητη, φθείρει γρήγορα τα τακάκια και τους δίσκους των φρένων και άρα χρειάζονται αντικατάσταση πιο συχνά από το αναμενόμενο διάστημα.
Καλό είναι να αρχίσεις να εκμεταλλεύεσαι περισσότερο τις στροφές του κινητήρα για να μειώνεις ταχύτητα και να αποφεύγεις τα απότομα φρεναρίσματα. Με εξάσκηση και επιμονή, η μετακίνηση στην πόλη θα γίνει πιο ευχάριστη για τους επιβαίνοντες, αλλά και πιο οικονομική, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα δεις χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου!
#4. Όταν αγνοείς τους ύποπτους θορύβους του αυτοκινήτου
Τι να είναι άραγε αυτό το «κλάνγκ» που ακούγεται κάθε φορά που πέφτεις σε μια λακκούβα; Ό,τι και να βάζεις στο μυαλό σου, όσο και αν δεν θέλεις να ξοδευτείς εκείνη την περίοδο, δράσε με σοφία και επισκέψου άμεσα ένα συνεργείο για σωστή διάγνωση. Αν το πρόβλημα χρήζει επισκευής, τότε καλό είναι να τη δρομολογήσεις άμεσα και να το λύσεις μια για πάντα.
Η αμέλεια και η αναβλητικότητα της συντήρησης του αυτοκινήτου, όπως και σε πολλές πτυχές της ζωής μας, προκαλούν συχνά, τσουνάμι οικονομικών υποχρεώσεων που τελικά μας οδηγούν να βάλουμε πωλητήριο στο αυτοκίνητό μας.
Το κακό είναι ότι τα συσσωρευμένα προβλήματα πολλές φορές τα επωμίζεται ο επόμενος ιδιοκτήτης, για αυτό πριν αγοράσεις μεταχειρισμένο σιγουρέψου ότι το έχεις ελέγξει με κάθε τρόπο!
#5. Όταν ξεχνάς να σηκώσεις το χειρόφρενο
Μια επικίνδυνη συνήθεια που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και δυστύχημα, είναι να ξεχνάμε να σηκώσουμε το χειρόφρενο. Ειδικά όταν οδηγούμε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, πριν σταθμεύσουμε, καλό είναι να θυμόμαστε τα 4 σημαντικά βήματα.
- πατάμε φρένο
- επιλέγουμε τη θέση parking στο κιβώτιο
- τραβάμε το χειρόφρενο (ή ενεργοποιούμε το ηλεκτρικό χειρόφρενο)
- αφήνουμε σιγά-σιγά το φρένο
Όσο για εκείνους που οδηγούν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, θα πρέπει να είναι λιγότερο αφηρημένοι και να μην ξεχνάνε να σηκώσουν το χειρόφρενο. Πολλές φορές,
Με χειροκίνητο ή αυτόματο, για να το ακινητοποιήσεις 100% και με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο πρέπει να τραβήξεις το χειρόφρενο.
#6. Όταν γκαζώνεις ενώ ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος
Αν και οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται ζέσταμα, καλό είναι να θυμάσαι ότι μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία στο ιδανικό επίπεδο, (5-7 λεπτά οδήγησης), θα πρέπει να είσαι φειδωλός με το γκάζι και να μην ανεβάζεις τις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2.000 στρ./λεπτό.
Αν ζεις σε μέρος όπου το χειμώνα οι συνθήκες είναι σχεδόν πολικές, πριν ξεκινήσεις τη διαδρομή σου καλό είναι να ζεστάνεις τον κινητήρα για 1 με 2 λεπτά. Παράλληλα, για να γλιτώσεις χρόνο μπορείς να καθαρίσεις τα τζάμια από τα χιόνια, να τοποθετήσεις τις αλυσίδες και ό,τι άλλο χρειαστεί!
Θυμήσου!
Όταν βρίσκεσαι στο δρόμο πρέπει να είσαι προσεκτικός και υπομονετικός με τους γύρω σου! Κράτα τους επιβάτες ασφαλείς και άνετους και το αυτοκίνητο στην καλύτερη δυνατή κατάσταση! Μόνο κερδισμένος θα βγεις!