Η Ιόνια Οδός είναι πλέον πραγματικότητα. Ένα έργο που ξεκίνησε εδώ και δύο δεκαετίες έφτασε στο τέλος του. Επίσης είναι ένα έργο με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο των παραγωγικών δραστηριοτήτων και κατ΄ επέκταση για την οικονομία.
Για την Ήπειρο αποτελεί τον οδικό άξονα που ενώνει τους τρεις νομούς Ιωαννίνων, Πρεβέζης, Άρτας με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και με την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, βγάζοντας από την απομόνωση μία περιοχή που για χρόνια αποτελούσε το πιο δυσπρόσιτο μέρος της χώρας.
Πλέον με το νέο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα αστικά κέντρα έρχονται πιο κοντά στην Ήπειρο με ασφάλεια και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στο νέο κυκλοφοριακό χάρτη της χώρας μας, που ολοκληρώνεται σταδιακά, η Ήπειρος καθίσταται κομβικό σημείο τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ανατολική Ευρώπη.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί την πύλη της χώρας μας προς την Ευρώπη και σε συνδυασμό με το μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς και τα δύο αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου μπορεί πλέον η Ήπειρος να δημιουργήσει εκείνες τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη στο πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα.
Στο πρωτογενή τομέα με τις δυναμικές καλλιέργειες των ακτινιδίων, των εσπεριδοειδών και των ελαιόδεντρων, την πτηνοτροφία, την κτηνοτροφία και τις ιχθυοκαλλιέργειες, στο δευτερογενή τομέα τις μεταποιητικές επιχειρήσεις που παράγουν υψηλής ποιότητας προϊόντα και στον τριτογενή τομέα τον τουρισμό, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τις μεταφορές, το εμπόριο κλπ.
Τώρα το στοίχημα για την ανάπτυξη της περιοχής μας είναι στα χέρια μας, και θα πρέπει με συντονισμένες προσπάθειες, σοβαρές μελέτες και συγκεκριμένους στόχους να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τις αγκυλώσεις του παρελθόντος δημιουργώντας και για την Άρτα ένα ιδανικό κλίμα ανάπτυξης που σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες περιοχές της Ηπείρου θα προσελκύσουμε επενδύσεις και θα δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας κυρίως για τους νέους.
Ιδιαίτερα όμως για την Άρτα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο, στον κόμβο Άρτας στο ύψος του Αγ. Δημητρίου τοποθετήθηκαν πλευρικά διόδια στην είσοδο και έξοδο προς Ιωάννινα. Με αυτό το τρόπο αποτρέπεται ο επισκέπτης που κινείται από και προς Ιωάννινα να επισκεφθεί την Άρτα.
Ουσιαστικά τοποθετώντας διόδια στην είσοδο – έξοδο μίας πόλης, σαν την Άρτα, αφενός στραγγαλίζεις μία τοπική οικονομία και αφετέρου κατευθύνεις τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου σε άλλες περιοχές.
Σε ένα τέτοιο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον καλά είναι να μην υφίστανται τέτοιου είδους διακρίσεις μεταξύ γειτονικών πόλεων και ας ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι ώστε να ξαναμελετηθεί, η λειτουργία των συγκεκριμένων διοδίων.
Βέβαια, το πιο δίκαιο σύστημα είναι η εφαρμογή αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, που θα διασφαλίζει πραγματικές και δίκαιες χρεώσεις για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.
Το Υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει στη νομοθέτηση αυτού του συστήματος αλλά δεν έχει υλοποιηθεί κατασκευαστικά. Θα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί αυτό το σύστημα για να μην δημιουργούνται αδικίες και πληρώνεται σχεδόν διπλά από κάποιους χρήστες, όπως στην περίπτωση των επισκεπτών της Άρτας από και προς Ιωάννινα, η απόσταση που διήνυσαν.