fbpx

Οι βιομηχανίες συμπράττουν για να επιβιώσουν

Οι νέες τεχνολογίες σχηματίζουν απρόσμενες συμμαχίες στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η έλευση των αυτοκινούμενων οχημάτων, σε μαζική πλέον διάσταση, αναγκάζει τις εταιρείες να συμπράξουν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τα κόστη.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Ford ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασίας με την Mahindra Group (μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων της Ινδίας), προκειμένου να αναζητήσουν από κοινού τρόπους συνεργασίας στο μέτωπο των προηγμένων συστημάτων αυτοκίνησης, νέων τεχνολογιών και νέων μοντέλων οχημάτων. Εν τω μεταξύ, τον προηγούμενο μήνα και η Honda ανακοίνωσε την πρόθεσή της να επενδύσει 2,75 δισ. δολ. στην επόμενη 10ετία για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.

Το τεράστιο κόστος και η τεχνολογική εξέλιξη ανάπτυξης αυτοκινούμενων οχημάτων, επιβάλλουν νέες συμμαχίες, κοινοπραξίες και συμφωνίες μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, καθώς η διαδικασία ξεφεύγει από τα στεγανά της κλασικής γραμμής παραγωγής αυτοκινήτων. Η ανάπτυξη και οικοδόμηση νέων τεχνολογιών απαιτεί χρόνια έρευνας πριν την εμπορική εκμετάλλευση των νέων οχημάτων.

Nissan Infiniti QX30: αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes

Η Volkswagen, πριν από έναν χρόνο περίπου ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δαπανήσει 40 δισ. δολ. για την ανάπτυξη αυτόνομων και ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το 2022. Αναμένεται να αυξήσει σημαντικά το ποσό του αρχικού στόχου, έως το 2025 προκειμένου να συμπεριλάβει 50 ηλεκτροκίνητα οχήματα στη σειρά των εμπορικών σημάτων που διαθέτει.

Κανένας δεν έχει τόσο μετρητά

«Όλοι πρέπει να ξοδέψουν αρκετά εκατομμύρια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και δισεκατομμύρια για υπηρεσίες αυτόνομης κίνησης των οχημάτων, ακόμη κι αν ξοδεύουν σήμερα δισεκατομμύρια για τις συμβατικές σειρές των προϊόντων τους. Αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι «κανείς δεν έχει τόσο πολλά μετρητά».

Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η General Motors και η Ford, συνεργάστηκαν πριν μερικά χρόνια προκειμένου να αναπτύξουν καινούργια αυτόματα κιβώτια 9 και 10 ταχυτήτων για την εξοικονόμηση καυσίμων. Άλλες συμπράξεις μπορούν να διαρκέσουν δεκαετίες.

H νέα γενιά του VW Amarok vw θα βασίζεται στο Ford Ranger

Η Daimler συνεργάζεται με την ευρω-ασιατική συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi για εννέα περίπου χρόνια. Η συμφωνία Renault – Nissan – Mitsubishi, που έχει τεθεί σε ισχύ από το 1999, βρίσκεται πολύ κοντά σε τελική συγχώνευση του σχήματος. Παρόλο που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει ανεξάρτητη, συνεργάζονται συνήθως σε όλα τα μέτωπα: Από την αγορά ανταλλακτικών μέχρι τη μηχανική ανάπτυξη και κατασκευή προϊόντων.

Η συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi πέτυχε συνολικά πωλήσεις 10,6 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017, καθιστώντας την έτσι μια από τις 3 μεγαλύτερες «ομάδες» αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο CEO της συμμαχίας, Carlos Ghosn, ισχυρίζεται ότι αυτόνομα, δίχως την εταιρική συνεργασία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν θα μπορούσαν να έχουν καταφέρει αυτόν το στόχο δίχως την εταιρική συνεργασία.

Mercedes και Nissan

Στο ίδιο πλαίσιο, η Mercedes της Daimler χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο κινητήρα που παράγεται από τη Nissan, για οχήματα που συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της στην Αλαμπάμα. Ενώ, η πολυτελής γραμμή Infiniti της Nissan συνεργάστηκε με τη Mercedes σε στο νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης του Μεξικό.

Ακόμα και μικρές, βραχυπρόθεσμες συμφωνίες, μπορούν να αποφέρουν σημαντική εξοικονόμηση πόρων. Η ανάπτυξη των σημερινών, πιο οικονομικών εκδόσεων αυτοκινήτων μέσω συνεργιών, μπορεί να εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια.

Παρόλα αυτά, όλες οι συμμαχίες δε λειτουργούν όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί. Πριν από μια δεκαετία περίπου GM, BMW και η Chrysler συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η εταιρική συνεργασία δημιούργησε μια σειρά από σοβαρά προβλήματα, όταν το τελικό προϊόν δεν ανταποκρίθηκε στις αρχικές προσδοκίες. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαταλείψουν αυτή την τεχνολογία.

Volkswagen και Ford

Προοπτικές στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Volkswagen και Ford αποτελούν μέρος της ατζέντας των δύο εταιρειών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Πέρα από τα κοινά projects, πιθανολογείται ότι θα ακολουθήσουν και μετοχικές ανταλλαγές, γεγονός που μεταφράζεται σε πιθανή συγχώνευση.

Λίγο πριν το καλοκαίρι, η Volkswagen και η Ford Motor Company ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (Memorandum of Understanding) καθώς η προσαρμογή στις αυξανόμενες προκλήσεις επιτάσσει την απόκτηση ευελιξίας μέσω συνεργασιών, αρχικά στα επαγγελματικά οχήματα. Αυτό είναι βασικό στοιχείο της Στρατηγικής του Volkswagen Group για το 2025. Η πιθανή βιομηχανική συνεργασία με τη Ford θεωρείται ως μία ευκαιρία για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και των δύο εταιρειών σε όλο τον κόσμο.

Ωστόσο, η συνεργασία μεταξύ Volkswagen και Ford θα μπορούσε να επεκταθεί ακόμη περισσότερο και σε άλλους τομείς, εκτός των επαγγελματικών οχημάτων και έτσι εκτός από την κοινή ανάπτυξη της πλατφόρμας των επόμενων γενιών του Amarok και του Ranger, οι δύο εταιρείες συζητούν να συνεργαστούν στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, με τη Volkswagen να δανείζει στη Ford την τεχνολογία που αναπτύσσει.

 

Πηγή

Last modified: 28 Φεβρουαρίου 2019

Αφήστε μια απάντηση