fbpx

Ο αθλητικός τουρισμός αυξάνεται ολοένα στην Ευρώπη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ένα από τα πιο δημοφιλή είδη τουρισμού είναι ο αθλητικός τουρισμός. Οι χώρες και οι πόλεις που διοργανώνουν μεγάλα αθλητικά events υποδέχονται πλήθος κόσμου, με αποτέλεσμα να τονώνεται η οικονομία τους από αυτό το επικερδές τμήμα του τουρισμού. Πολύ συχνά οι φίλαθλοι ταξιδεύουν, καθώς η δημοτικότητα κάποιων σπορ -με «βασιλιά» το ποδόσφαιρο- είναι μια καλή αφορμή για να βγουν εκτός συνόρων.

Ένας ισχυρός πόλος έλξης είναι φυσικά η Ευρώπη, καθώς συγκεντρώνει πολλές και διαφορετικές σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις. Ξεκινώντας από το ποδόσφαιρο, στην Ευρώπη διεξάγονται τα κορυφαία τουρνουά Champions League και Euro,  καθώς επίσης κάποια από τα σημαντικότερα πρωταθλήματα του κόσμου, όπως το Αγγλικό, το Ισπανικό και το Γερμανικό. Η Αγγλία και μόνο, υποδέχτηκε την προηγούμενη χρονιά 900 χιλ. τουρίστες λόγω του ποδοσφαίρου. Σύμφωνα με στοιχεία που εξέδωσε το VisitBritain, κάθε επισκέπτης-φίλαθλος ξόδεψε 885 ευρώ ενώ η χώρα είχε περίπου 795 εκ. ευρώ συνολικά έσοδα.

Το Champions League επίσης, είναι η ποδοσφαιρική διοργάνωση με τη μεγαλύτερη απήχηση μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο. Πράγμα απολύτως φυσιολογικό, αφού συμμετέχουν οι καλύτερες ομάδες της «Γηραιάς» ηπείρου. Μόνο για το φετινό τελικό του Champions League στη Μαδρίτη υπολογίζεται ότι ταξίδεψαν 100 χιλ. άτομα, δημιουργώντας 95% πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης. Ο τελικός φέτος ήταν «αγγλικός», αφού αντιμέτωπες ήρθαν Λίβερπουλ και Τότεναμ, με τη Λίβερπουλ να κερδίζει το πολυπόθητο τρόπαιο. 14 χρόνια μετά την τελευταία κατάκτηση και η  Λίβερπουλ του Γιούργκεν Κλοπ στέφθηκε για 6η φορά πρωταθλήτρια Champions League. Δεν είναι λίγοι αυτοί που αποδίδουν τη μεγάλη αυτή νίκη στο Γερμανό προπονητή, με το Μουρίνιο να έχει δηλώσει ότι η πρόκριση επί της Μπαρτσελόνα ήταν μια νίκη του Κλοπ.  Σε αυτή τη μεγάλη γιορτή του ποδοσφαίρου, η μετακίνηση Άγγλων οπαδών στην Ισπανία ήταν πολύ μεγάλη και το οικονομικό όφελος από τον τελικό υπολογίζεται στα 62,5 εκ. ευρώ. Στα υπόλοιπα οφέλη προστίθεται η μεγάλη διαφήμιση της πόλης και η ευκαιρία να προβληθεί σε πάνω από 350 εκ. θεατές παγκοσμίως.

Τα αθλητικά events αποτελούν λοιπόν μια εξαιρετική ευκαιρία για τον τουρισμό στις χώρες που τα φιλοξενούν, όπως συνέβη και στη Ρωσία με τη διοργάνωση του μουντιάλ. Παρά τις μεγάλες δαπάνες, το ισοζύγιο ήταν θετικό για τη Ρωσία, καθώς  τα τελευταία χρόνια η δημοτικότητα αυτών των διοργανώσεων ανεβαίνει διαρκώς. Κάθε αθλητική διοργάνωση, με κορυφαία τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όσο πιο δημοφιλής γίνεται, τόσο πιο επικερδής μπορεί να είναι για τη χώρα. Μάλιστα αρκετές φορές ο οικονομικός αντίκτυπος μπορεί να έχει και μακροχρόνια αποτελέσματα, καθώς κάποιοι προορισμοί συνεχίζουν να προσελκύουν τουρίστες και πέρα από τη διάρκεια μιας διοργάνωσης. Για παράδειγμα, η πόλη Σότσι της Ρωσίας, που φιλοξένησε τους χειμερινούς Ολυμπιακούς το 2014, πέτυχε στα χρόνια που ακολούθησαν να αυξήσει κατά πολύ την προσέλευση τουριστών. Επίσης η Αγγλία, λόγω της Premier League, έχει τουρισμό όλο το χρόνο. Ακόμα και όταν δεν παίζονται αγώνες, οι τουρίστες δεν χάνουν την ευκαιρία να επισκεφτούν τα διάσημα γήπεδα της χώρας και να πάρουν μια πιο ρεαλιστική «γεύση» από τις αγαπημένες τους ομάδες.

Αν στο ποδόσφαιρο προσθέσουμε και πολλά άλλα αθλήματα, όπως το σκι και τα καλοκαιρινά σπορ, τα οποία βρίσκουν εξαιρετικά γόνιμο έδαφος στην Ευρώπη -τότε ο απολογισμός έχει σίγουρα θετικό πρόσημο.

 

 

Πηγή

Last modified: 9 Ιουνίου 2019

Αφήστε μια απάντηση