Και άλλη μείωση ρύπων προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που ήδη έχουν προσαρμοστεί στις νέες νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ότι αφορά τις μετρήσεις ρύπων και κατανάλωσης (WLTP), θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα πλάνα τους, καθώς ενδέχεται, μετά από προτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η επιτροπή περιβάλλοντος του κοινοβουλίου ενέκρινε τους όρους που θα μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% το 2025 και 45% έως το 2030, συγκριτικά με τον μέσο όρο εκπομπών CO2 των 95 g/km, που όλες οι εταιρείες αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν μέχρι το 2021. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μετά από αρκετά χρόνια που οι συνολικές εκπομπές CO2 σημείωναν πτώση, τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει η αύξηση, με μία από τις αιτίες να είναι το σκάνδαλο «Dieselgate» της VW, που έσπρωξε τους καταναλωτές μακριά από τους πιο καθαρούς πετρελαιοκινητήρες και πιο κοντά στα πιο ενεργοβόρα μοντέλα της κατηγορίας των SUV.

Emissions-chariatis-530

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την άλλη αντιδρούν στις παραπάνω προτάσεις, καθώς υποστηρίζουν ότι οι αυστηρότερες προδιαγραφές, τους αλλάζουν τον προγραμματισμό στην παραγωγή, ενώ η αναγκαστική μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα σήμαινε και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Επίσης θα πρέπει να υπάρχουν και τα ανάλογα κίνητρα που θα επιδοτούν την αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

images-chariatis-640

Ο εκπρόσωπος της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου), Erik Jonaert, δήλωσε: «Δεν μπορούμε να κάνουμε τους καταναλωτές να καταπιούν από την μία στιγμή στην άλλη τα ηλεκτροκίνητα οχήματα». Να σημειώσουμε ότι οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων οριακά ξεπερνούν το 1,75% στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τέλος, η συγκεκριμένη πρόταση θα τεθεί προς ψήφιση από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου τον Οκτώβριο.

 

Πηγή

Last modified: 12 Σεπτεμβρίου 2018

Αφήστε μια απάντηση