fbpx
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑAλλάζει ο οδικός χάρτης της χώρας

Aλλάζει ο οδικός χάρτης της χώρας

Λίγες μέρες απομένουν για την ολοκλήρωση των τελευταίων τμημάτων στους πέντε οδικούς άξονες της χώρας, συνολικού μήκους 900 χιλιομέτρων που θα αλλάξουν ριζικά ολόκληρο τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Aπό το τέλος Μαρτίου μέχρι και το Πάσχα αναμένεται να παραδοθεί το 90% των αυτοκινητοδρόμων προκειμένου να θεωρούνται λειτουργικοί, διευκολύνοντας σημαντικά τους χρήστες του οδικού δικτύου συντομεύοντας το χρόνο μετάβασης στον τόπο προορισμού τους, συμβάλλοντας στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παράλληλα στην ανάπτυξη των οδικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.

Η παράδοση των αυτοκινητοδρόμων στο σύνολο τους έχει προγραμματιστεί για τις 31 Αυγούστου, ενώ μέχρι τότε θα πρέπει να ολοκληρωθούν τμήματα δρόμων, κόμβοι αλλά και παράδρομοι που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Πρόκειται για την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα), την Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), τον αυτοκινητρόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) ενώ ήδη έχει παραδοθεί – από τον περασμένο Δεκέμβριο – στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Μορέας (Μαλιακός – Κλειδί).

giphy (1)

 

Τα εγκαίνια των αυτοκινητοδρόμων θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας παρουσία και της Ευρωπαίας Επίτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνας Κρέτσου.

Πάντως η παράδοση και λειτουργία των παραπάνω σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, αναμένεται να επιφέρει και αύξηση των διοδίων καθώς νέοι σταθμοί θα προστεθούν, αυξάνοντας το κόστος ταξιδιού μέχρι και 50%.

Ολυμπία Οδός

PATRA ELEYSINA

Η ασφαλής κυκλοφορία των οχημάτων στον μέχρι τώρα πιο επικίνδυνο δρόμο του οδικού δικτύου της χώρας, που ενώνει την Κόρινθο με την Πάτρα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του έργου. Η λειτουργική παράδοση της Ολυμπίας οδού αναμένεται να δώσει μια ανάσα ανακούφισης στους χρήστες του νέου αυτοκινητοδρόμου, οι οποίοι δεν θα είναι πια αναγκασμένοι να κινούνται σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, που μέχρι τώρα γινόταν με κολονάκια.

Σήμερα τα 120 χλμ. από την Κόρινθο ως την Πάτρα διασχίζουν καθημερινά κατά μέσο όρο 7.000 οχήματα ανά κατεύθυνση, ενώ σε αιχμή αυτά μπορεί να ανέλθουν σε 22.000. Από την αρχή της κρίσης η πτώση της κυκλοφορίας στο σύνολο των 201,5 χλμ. εκτιμάται στο 40%. Στο κομμάτι Ελευσίνα – Κόρινθος, που παρουσιάζει και τις μεγαλύτερες κυκλοφοριακές αιχμές με 65.000 οχήματα, περνούν καθημερινά κατά μέσο όρο 20.000 οχήματα, ενώ την παράκαμψη της Πάτρας χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 9.000 οχήματα την ημέρα. Στην αιχμή της συγκεντρώνει ακόμα και 15.000.

Με τη λειτουργική παράδοση του νέου σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου μέσα στις επόμενες ημέρες οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους στο κομμάτι Κόρινθος – Πάτρα δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), καθώς και 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ. Στην ασφαλή και ταχεία κυκλοφορία των χρηστών θα συμβάλουν ακόμα 209 γέφυρες, με μεγαλύτερη αυτή του ποταμού Κράθι, μήκους 190 μέτρων.

Επίσης ο αυτοκινητόδρομος διαθέτει 29 ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και τις παρόδιες περιοχές.  Σημαντικότερος δε είναι ο υπερκόμβος του Ρίου, ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, επειδή εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος

giphy

Στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης του βρ΄σικεται και ο «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65», συνολικού μήκους 231 χλμ. συνολικά..

Θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Π.Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α/Κ Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του Π.Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (συνολικό μήκος 57 χλμ.)
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, εκτός από την ασφαλή μετακίνηση των χρηστών του θα εξασφαλιστεί και η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Ιόνια Οδός

GIANNENA ANTIRRIO

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μήκους 196 χιλιομέτρων που εκτείνεται από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.

Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου θα μειώσει την απόσταση από το Αντίρριο στα Ιωάννινα από τρεισήμισι ώρες σήμερα σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Να σημειωθεί ότι μέχρι τις 31 Μαρτίου θα είναι έτοιμα τα 183,59 χλμ. από τα 196 χλμ. του αυτοκινητόδρομου ενώ όλα τα υπόλοιπα θα συμπληρωθούν σταδιακά μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017.

Όσον αφορά το ύψος των διοδίων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, καθώς για το χρήστη που θα ξεκινήσει από το Αντίρριο και θα θελήσει να μεταβεί στα Ιωάννινα, θα διαμορφωθεί στα 12 με 13 ευρώ.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

 

MALIAKOS-KLEIDI

Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.
Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζεται με την ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη , σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αλλά και του χρόνου μετακίνησης των οχημάτων, ο οποίος θα είναι μειωμένος κατά 20 λεπτά.

Όσον αφορά το κόστος των διοδίων για έναν οδηγό που ξεκινάει από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη θα είναι αυξημένο κατά 40 λεπτά, ενώ η διέλευση για τους κατοίκους των Τεμπών θα είναι δωρεάν για τρία χρόνια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

- Advertisement -

Τελευταία Νέα