Αυτές είναι οι 7 πιο «έξυπνες» πόλεις του κόσμου, ως προς το βιοτικό επίπεδο

ΔΙΑΦΟΡΑ

Δεν αρκούνται στο να σβήσουν απλώς τα φώτα την Ώρα της Γης, αλλά έχουν πάρει πολύ πιο ριζικά μέτρα για την ανάπτυξη και την αειφορία τους

Κι όμως, υπάρχουν πόλεις – ορόσημα σε όλον τον κόσμο που κάνουν πολύ περισσότερα για την αειφορία, την αυτάρκεια και την ανάπτυξη τους από το να σβήσουν απλώς για μια ώρα το φως.

Από την απόφαση του Αμβούργου να απαγορεύσει τα εμφιαλωμένα μπουκαλάκια νερό, μέχρι την κίνηση του Σάο Πάολο να καταργήσει τις διαφημιστικές πινακίδες και τη ρύπανση που προκαλούν στους δρόμους του, αυτές εδώ οι πόλεις υιοθετούν πολύ πιο ριζικά μέτρα για την αυτάρκεια και τη βιωσιμότητα μίας πραγματικά ζωντανής μεγαλούπολης, που κάτι έχει να προσφέρει στους κατοίκους της.

 

Αμβούργο: όχι στις συσκευασίες εμφιαλωμένου νερού

http://m.lifo.gr/icache/420/336/1/970436_1_41.jpg

Στο Αμβούργο έχει απαγορευθεί η χρήση των συσκευασιών του αγαπημένου μας εσπρέσο, καθώς και τα εμφιαλωμένα μπουκαλάκια νερό, τουλάχιστον εντός κρατικών κτηρίων. Εκτός από το ότι, τις περισσότερες φορές είναι αδύνατον να ανακυκλωθούν, το μέτρο εντάσσεται στην ευρύτερη πολιτική αντιμετώπισης των αποβλήτων, η οποία επίσης απαγορεύει στους δημόσιους υπάλληλους να δαπανούν χρήματα των φορολογούμενων σε εμφιαλωμένο νερό ή σε πλαστικά μαχαιροπήρουνα.

 

Όσλο: όχι αυτοκίνητα στο Κέντρο της πόλης

http://m.lifo.gr/icache/420/252/1/970437_2_41.jpg

Η νέα κυβέρνηση του Όσλο σχεδιάζει να απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης έως το 2019, σε μία πρώτη προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 50% έως το 2020 και πάντα σε σύγκριση με τα επίπεδα ρύπων του 1990. Επίσης, σχεδιάζεται η πόλη να είναι καθαρή από ορυκτά καύσιμα, το αργότερο έως το 2050.

 

Μπογκοτά: ταχείας κυκλοφορίας λεωφορεία

http://m.lifo.gr/icache/420/280/1/970440_4_16.jpg

Η Μπογκοτά έχει ανοίξει κυριολεκτικά νέους δρόμους σε ό,τι αφορά τις μεταφορές με τη ίδρυση της TransMilenio, ενός από τα πιο επιτυχημένα δίκτυα ταχείας κυκλοφορίας λεωφορείων. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία κινούνται σε ξεχωριστές λωρίδες κυκλοφορίας, μειώνοντας το κόστος και ταυτόχρονα αυξάνοντας την ταχύτητα με την οποία μετακινείται το επιβατικό κοινό μέσα στην πόλη. Επίσης, από το 2000, στην πόλη εφαρμόζεται μια φορά τον χρόνο το πρόγραμμα «ημέρας χωρίς αυτοκίνητο».

 

Ελσίνκι: έξυπνη μετακίνηση μέσω κινητών

http://m.lifo.gr/icache/420/252/1/970441_5_15.jpg

Το Ελσίνκι, από την άλλη, έχει φιλόδοξα σχέδια τη δημιουργία μίας υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας που θα συνδυάζει παροχές σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση των πολιτών. Συγκεκριμένα, στο Ελσίνκι, σχεδιάζεται και θα τεθεί σε εφαρμογή έως το 2025 μία εφαρμογή για κινητά και tablets που με χαμηλό κόστος πρόσβασης θα επιτρέπει στους πολίτες πολλές εναλλακτικές μετακίνησης με ποδήλατα, ταξί, πλοιάρια. Επίσης, η εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα χαρτογράφησης (και πληρωμής) της μετακίνησης ή του ταξιδιού που επιθυμούν μέσα στη Φιλανδία, εύκολα και γρήγορα.

 

Σεούλ: ελέυθερο ίντερνετ σε κάθε γωνιά της πόλης

http://m.lifo.gr/icache/420/252/1/970442_6_15.jpg

Η Σεούλ, που δικαίως θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, υπόσχεται το πιο γρήγορα ίντερνετ παγκοσμίως έως το 2017. Τότε, απ’ ό,τι έχει δεσμευθεί και η δημοτική αρχή της πόλης, θα υπάρχει ελεύθερο ίντερνετ σε κάθε σημείο της πόλης: από τις στάσεις λεωφορείων έως τους υπόγειους σταθμούς του Μετρό. Την ίδια στιγμή, η πόλη έχει εναρμονιστεί πλήρως με τις επιταγές της οικονομίας και των επιχειρήσεων για ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών. Μέσω του ShareHub, μίας τεράστιας διαδικτυακής πλατφόρμας που συνδέει τους χρήστες με υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει τις ανάγκες επιχειρήσεων, αλλά προσφέρει και σεμινάρια για τους πολίτες.

 

Μιλάνο: αποζημίωση σε όσους κυκλοφορούν με ποδήλατο

http://m.lifo.gr/icache/420/287/1/970443_7_14.jpg

Στο Μιλάνο, μία μεγαλούπολη που έχει πληγεί σοβαρά από τις εκπομπές ρύπων, σχεδιάζεται ακόμη και το να πληρώνονται οι εργαζόμενοι για να φτάνουν στις δουλειές τους με το ποδήλατο. Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων, το μέτρο θα βασιστεί σε ένα γαλλικό πιλοτικό πρόγραμμα. Επίσης, η πόλη σκοπεύει να δημιουργήσει μία εφαρμογή, η οποία θα «παρακολουθεί» τους ποδηλάτες.

 

Σάο Πάολο: όχι σε όλες τις υπαίθριες διαφημίσεις

http://m.lifo.gr/icache/420/278/1/970444_8_14.jpg

Το 2006, στο Σάο Πάολο απαγορεύθηκαν οι γιγάντιες διαφημιστικές πινακίδες, με μία απόφαση – σταθμό του δημάρχου Gilberto Kassab. Ήταν μία πραγματικά πρωτοπόρα κίνηση που βρήκε μιμητές και σ’ άλλες μεγαλουπόλεις με κορυφαία την… Τεχεράνη, όπου πέρσι «κατέβηκαν» θηριώδεις διαφημίσεις και για 10 μέρες αντικαταστάθηκαν με έργα τέχνης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

Last modified: 24 Οκτωβρίου 2016

Αφήστε μια απάντηση