fbpx
Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου, 2022
Αρχική ΕΛΛΑΔΑ 170 εκατ. ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία

170 εκατ. ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία

Με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους ολοκληρωμένα, αναζητείται η επόμενη μέρα στο πεδίο των μεγάλων οδικών έργων. Όσο και αν μεγαλό τμήμα του κατασκευαστικού κόσμου δεν το έχει αντιληφθεί, η εποχή των δρόμων στην χώρα έχει περάσει. Στην πραγματικότητα τα έργα που περιμένουμε για το μέλλον είναι ως επι το πλείστον, τα ..απόνερα των έργων που είδαμε να εκτελούνται εδώ και 2 δεκαετίες.

Στα έργα των αυτοκινητόδρομων τα επόμενα χρόνια αναμένεται όμως να επενδυθούν περισσότερα από 2δισ.ευρώ για την επέκταση του δικτύου που θα το φέρει στην τελική του μορφή με ορίζοντα το 2022.

Τα έργα που προγραμματίζονται είναι κυρίως επεκτάσεις των υπαρχόντων αξόνων τα οποία συμπληρώνονται ως δημόσια έργα και μόνο μία περίπτωση νέου άξονα βλέπουμε να εμφανίζεται. Ποιος είναι; Ο ΒΟΑΚ. Ο Αυτοκινητόδρομος της Κρήτης θα αποτελέσει τον μοναδικό νέο κλειστό άξονα της χώρας και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1,1δισ.ευρώ. Εδώ μιλάμε για έργο παραχώρησης και όχι δημόσιο έργο.

Στην Ηπειρωτική χώρα όμως βλέπουμε μόνο επεκτάσεις μέσω ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ και όχι με τη μορφή παραχώρησης προκειμένου το δίκτυο να καλύψει περισσότερες περιοχές και να έχει μεγαλύτερη συνολική αποδοτικότητα.

Στην Πελοπόννησο έχουμε την φυσική επέκταση της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ κόστος είναι 355 εκατ.ευρώ. Στην Ήπειρο έχουμε τη φυσική επέκταση της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία στην Κακαβιά. Το κόστος για το μισό τμήμα ανέρχεται σε περίπου 340 εκατ.ευρώ.

Σε Στερεά και Θεσσαλία θα έχουμε την ολοκλήρωση του Ε65 με το νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) και βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία) υπολογισμένου κόστους 700εκατ.ευρώ. Στην Αττική έχουμε σε προετοιμασία το νέο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού με το κόστος να παραμένει άγνωστο αν και υπάρχει μία εκτίμηση για περίπου 1δισ.ευρώ.

Υπό κατασκευή παραμένει ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία που απαιτεί περίπου 170 εκατ.ευρώ για να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021. Μικρότερου εύρους αλλά όχι μικρότερης αξίας είναι και ο Αυτοκινητόδρομος 18χλμ που θα συνδέει το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ με κόστος που είναι υπολογισμένο στην επένδυση των 500 εκατ.ευρώ.

Το σύνολο που μαζεύεται για αυτά τα project που ολοκληρώνουν το παζλ των μεγάλων δρόμων της χώρας κυμαίνεται από 3,5-4δισ.ευρώ πράγμα που σημαίνει ότι η εποχή των δρόμων, δεν έχει τελειώσει, τουλάχιστον για την επόμενη εξαετία που θα συνεχίσει να δημιουργεί μεγάλους οδικούς άξονες.

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία Νέα

Πολλές ανοιχτές θέσεις εργασίας στην P&I στα Ιωάννινα

Σε 5 χρόνια λειτουργίας της Γερμανικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας P&I στην Ελλάδα, απασχολούνται ήδη στο κέντρο καινοτομίας στα Ιωάννινα 150 ταλαντούχοι και υψηλής κατάρτισης...

ΑΕΔΠ Άρτας: Νέα νίκη για τους παίδες – Ήττα για τους εφήβους

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με νέα νίκη συνέχισε στο πρωτάθλημα η ομάδα παίδων , καθώς επιβλήθηκε της Α.Ε. Δόξας Λευκάδας με 58-26. Με 4 νίκες σε ισάριθμους...

Άρτα: Εξαπάτησε ιδιοκτήτρια επιχείρησης – Απέσπασε σχεδόν 4.000 ευρώ από τον λογαριασμό της

Το πώς άδειασε τον τραπεζικό λογαριασμό ιδιοκτήτριας επιχείρησης στην Άρτα εξιχνίασε η Ασφάλεια, ταυτοποιώντας τα στοιχεία του δράστη που είναι Έλληνας. Ο συγκεκριμένος είχε επικοινωνήσει...

Πανικός στη Χιλή μετά την κατάρρευση μέρος της κερκίδας του γηπέδου της Κόλο Κόλο, δεκάδες τραυματίες

Σοκαριστικές εικόνες στη Χιλή καθώς στην ανοιχτή προπόνηση της Κόλο Κόλο, στο Μονουμεντάλ του Σαντιάγο, κατέρρευσε μέρος της κερκίδας και οι πρώτες πληροφορίες κάνουν...