fbpx
Πέμπτη, 4 Μαρτίου, 2021
Αρχική ΔΙΕΘΝΗ Η υπερβολική ταχύτητα υπεύθυνη για έναν στους τρεις θανάτους από τροχαία παγκοσμίως

Η υπερβολική ταχύτητα υπεύθυνη για έναν στους τρεις θανάτους από τροχαία παγκοσμίως

Σύμφωνα με την έκθεση των ΗΕ, σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας.

Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για τουλάχιστον έναν στους τρεις θανάτους στα τροχαία δυστυχήματα σε όλον τον κόσμο, σύμφωνα με μια έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, ενόψει της Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας.

Το ποσοστό αυτό δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου τα τελευταία χρόνια, εξήγησε η εκπρόσωπος του ΠΟΥ, Λόρα Σμίνκεϊ. Η έκθεση αυτή παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της 4ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών (8-14 Μαΐου) και αποτελεί την έναρξη μιας ενημερωτικής εκστρατείας που τιτλοφορείται “Σώστε ζωές: Κόψτε ταχύτητα”.

Κατά τη διάρκεια αυτής της Παγκόσμιας Εβδομάδας προγραμματίζονται εκατοντάδες κινητοποιήσεις ευαισθητοποίησης των πολιτών, ιδίως στα σχολεία της Νότιας Αφρικής, της Βραζιλίας και της Κίνας αλλά και σε χώρες με χαμηλά ή μέσα εισοδήματα, όπου θερίζουν τα θανατηφόρα τροχαία.

“Η ταχύτητα βρίσκεται στην καρδιά του παγκόσμιου προβλήματος των τροχαίων δυστυχημάτων”, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ Μάργκαρετ Τσαν. Ο Οργανισμός υπολόγισε ότι μια μείωση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων κατά 5% θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 30%. Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι μόνο σε 47 χώρες του κόσμου εφαρμόζεται η πρακτική περιορισμού της ταχύτητας στα 50 (ή λιγότερα) χιλιόμετρα την ώρα στις αστικές περιοχές. Σε κάποιες χώρες πάντως οι αυτοδιοικητικές αρχές έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν ακόμη περισσότερο αυτό το όριο, ιδίως στους δρόμους που περιβάλλουν σχολεία.

Ο ΠΟΥ συνιστά την τοποθέτηση “εμποδίων” (για παράδειγμα, τα γνωστά “σαμαράκια”) ώστε να τηρείται το όριο ταχύτητας από τους οδηγούς αλλά και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στα καινούρια αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα λογισμικού που προσαρμόζει την ταχύτητα ή φρενάρει το όχημα.

Περίπου 1,25 εκατ. άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα σε όλον τον κόσμο. Ο αριθμός αυτός παραμένει σταθερός από το 2007. Μεταξύ των χωρών που κατάφεραν τα τελευταία χρόνια να μειώσουν σημαντικά τον αριθμό των νεκρών και των τραυματιών είναι η Ολλανδία, η Βρετανία και η Σουηδία.

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

Τελευταία Νέα

ΟΕΝΓΕ: Το ΕΣΥ γίνεται σύστημα μίας νόσου χωρίς κανένα απολύτως μέτρο ενίσχυσης

Με ανακοίνωσή τους, οι νοσοκομειακοί γιατροί σχολιάζουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο Υπουργός Υγείας. Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή τους επισημαίνουν πως “αντί για το πολυαναμενόμενο σχέδιο...

Νέο φοιτητικό συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη: «Ο νόμος θα καταργηθεί στο δρόμο»

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του ΑΠΘ συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στην εφαρμογή του νόμου- έκτρωμα για την τριτοβάθμια, ενάντια σε ένα αστυνομοκρατούμενο...

Κλειδώνει το πακέτο στήριξης δύο δισ. ευρώ τον Απρίλιο – Τι θα περιλαμβάνει, ποιους αφορά

"Κλειδώνει" και το πακέτο μέτρων στήριξης που θα τρέξει από τον Απρίλιο, προκειμένου να στηριχτούν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που θα πληγούν και τον Μάρτιο λόγω του...

Αυξάνονται τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία από την ερχόμενη σχολική χρονιά

Αυτό μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, ανεβάζοντας μάλιστα τον αριθμό των Πρότυπων Σχολείων. Έτσι, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, προβλέπεται από την...