ΥΓΕΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10 συμβουλές για καλή λειτουργία του εντέρου

Συμβουλές για την καλή λειτουργία του εντέρου που αποτελεί τη βάση για καλή σωματική και ψυχική υγεία!

Η διατροφή, ο τρόπος ζωής αλλά και τα βακτήρια που υπερισχύουν στο έντερό μας, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία του εντέρου. Διατηρώντας καλή εντερική λειτουργία, διατηρείτε συνολικά καλή σωματική υγεία και ψυχική διάθεση, ενώ αποφεύγετε παθήσεις του πεπτικού, όπως εκκολπωμάτωση, αιμορροΐδες και σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Ξεκινώντας από τη διατροφή, αρχίστε να εφαρμόζετε τα εξής:

1. Προτιμάτε διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, σιτηρά ολικής άλεσης, λαχανικά, όσπρια και φρούτα. Με αυτό τον τρόπο θα προσλαμβάνετε απαραίτητες βιταμίνες και θρεπτικά και θα αποφεύγετε τη δυσκοιλιότητα.

2. Μειώστε την πρόσληψη της ζάχαρης, γιατί φαίνεται -έστω και εμμέσως- να συνδέεται με παθήσεις του πεπτικού, όπως είναι η ελκώδης κολίτιδα, η νόσος του Chron, αλλά και ο καρκίνος του εντέρου.

3. Διατηρήστε επαρκή πρόσληψη ασβεστίου μέσα από την κατανάλωση σχετικών τροφών ή ακόμη και συμπληρωμάτων, όποτε -και αν- αυτό κρίνεται απαραίτητο. Η ημερήσια πρόσληψη σε ασβέστιο δεν πρέπει να ξεπερνά τα 1000-1300 mg, ανάλογα με την ηλικία.

4. Διατηρήστε επαρκή επίπεδα βιταμίνης D μέσω της διατροφής (λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η σαρδέλα) και/ή της μέτριας έκθεσης στον ήλιο για 15-20 λεπτά την ημέρα, είτε μέσω συμπληρωμάτων, όποτε -και αν- αυτό κρίνεται απαραίτητο. Η βιταμίνη D έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

5. Εντάξτε στη διατροφή σας τα προβιοτικά και/ή τα πρεβιοτικά από πηγές όπως είναι το γιαούρτι ή το κεφίρ ή ακόμη και από τα συμπληρώματα διατροφής, όποτε -και αν- αυτό κρίνεται απαραίτητο. Πρόκειται για καλά βακτήρια που βοηθάνε στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών αλλά και στην αντιμετώπιση του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου.

6. Μετριάστε την πρόσληψη λιπαρών τροφών γιατί επιβραδύνουν την πεπτική διαδικασία, κάνοντας το έντερο πιο επιρρεπές στη δυσκοιλιότητα. Κάποια ποσότητα λίπους οπωσδήποτε θα πρέπει να την λαμβάνουμε από τη διατροφή μας, καλά θα ήταν όμως να συνδυάζεται με τροφές που έχουν πλούσια περιεκτικότητα σε ίνες.

7. Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αποφεύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα (λουκάνικο, μπέικον κτλ), γιατί συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Μέχρι δύο φορές την εβδομάδα, σε λογική ποσότητα, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

8. Προτιμήστε το άπαχο κρέας. Η ζωική πρωτεΐνη είναι βασική για μια ολοκληρωμένη διατροφή, τα πολύ λιπαρά κομμάτια όμως μπορεί να επηρεάσουν την πέψη. Προτιμήστε τα πιο άπαχα, όπως το φιλέτο χοιρινού, το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.

9. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε αρκετά, να ασκείστε όσο μπορείτε, έστω και με απλό καθημερινό περπάτημα, να τρώτε με πρόγραμμα και να μην αναβάλετε για αργότερα την κένωση του εντέρου!

10. Προσοχή: Το κάπνισμα, το υπερβολικό αλκοόλ, η υπερβολική καφεΐνη και το υπερβολικό στρες θα πρέπει να αποφεύγονται.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση